II/240 a II/101 přeložka silnic v úseku D7 - D8 (Obchvat města Kralupy nad Vltavou) II/240 a II/101 přeložka silnic v úseku D7 - D8 je název investiční akce, která zahrnuje vybudování komunikace II. třídy. Přeložka společně se samostatně připravovanou stavbou obchvatu Kralup nad Vltavou zajistí propojení dálnic D7 a D8 a tím i další kapacitní propojení obou břehů Vltavy. Komunikace by měla také fungovat jako doprovodná v případě havárií či oprav Silničního okruhu kolem Prahy. Záměr propojení dálnic D7 a D8 je dlouhodobě připravován v rámci územních plánů obcí a Středočeského kraje jako součást koridoru pro Aglomerační okruh (D5 Rudná - Tuchoměřice - Kralupy nad Vltavou – Neratovice – Brandýs nad Labem – Úvaly – Říčany – D1).
Tendr na představební přípravu
Středočeští radní na svém zasedání 2. 3. 2023 udělali důležitý krok v přípravě obchvatu Kralup nad Vltavou. Schválili totiž zadávací dokumentaci a návrh smlouvy o dílo a pověřili Krajskou správu a údržbu silnic vyhlášením nadlimitní veřejné zakázky v otevřeném řízení na stavební práce. Předmětem zakázky je provedení přeložek silnic II/240 a II/101, tedy spojnice dálnice D7 – D8 a zároveň obchvatu města. Součástí stavby jsou také přeložky inženýrských sítí, rekultivace stavbou dotčených pozemků, stavební objekty dráhy, příprava stavby (vykácení mimolesní zeleně). Stavba by měla vyjít na více než 376 milionů korun. Peníze by měly jít ze Státního fondu dopravní infrastruktury.
Odvolání Spolku Kamýk zamítnuto
Spolek Kamýk se dlouhodobě vymezuje proti stavbě obchvatu Kralup (propojky D7 a D8) skrz území Velkých Přílep, dokonce vznesl ve věci námitku na podjatost dotčených správních úřadů (Krajský úřad Středočeského kraje, Kralupy n. V., Roudnice n. L.). Krajský úřad Ústeckého kraje, v rámci přenesené kompetence, tedy přezkoumal celý spis a 6. 3. 2023 potvrdil rozhodnutí prvoinstančního orgánu v plném rozsahu, že veškeré připomínky Spolku Kamýk (odvolání proti povolení k nakládání s vodami, stavební povolení pro stavbu vodních děl v rámci stavby „II/240 a II/101 přeložka silnic v úseku D7-D8, II. etapa““, napadení stanoviska EIA) byly neopodstatněné. Proti rozhodnutí Krajského úřadu již není možné podat odvolání. Jedná se tedy o další dílčí úspěch v dlouhé cestě k realizaci obchvatu. Vodohospodářské záležitosti jsou tímto uzavřeny.