Opravy na dálnici D8 (uzavření výjezdové a nájezdové větve "EXIT 9" ve směru Ústí n. L. (08.07. 2021 - 10.08. 2021)
Na dálnici D8, v její středočeské části u Prahy, je na začátek července naplánována rozsáhlá oprava pravého i levého pásu dálnice v celé jejich šíři. Účelem stavebních prací je obnovit stav dálnice D8 pro její další bezpečné užívání, neboť úsek mezi Zdiby a Úžicemi byl uveden do provozu již v roce 1993, zbývající část opravovaného úseku za MUK Úžice v roce 1996.
"D8 oprava AB vozovky v km 11,2 - 5,26 vlevo a 5,15 - 12,12 vpravo". - Jedná se o uzavření výjezdové a nájezdové větve "EXIT 9" ve směru Ústí nad Labem.Termín akce: 08.07.2021 - 10.08.2021
Oprava bude realizována v rámci 16 stavebních objektů a stávající projekt počítá s rozdělení do 9 etap. V pravém jízdním pásu dálnice, směr Ústí n./L, se bude pracovat v km 3-5,1 a dále v km 5,12-12,12, celkem tedy na úseku dlouhém více jak 9 km. V opačném směru na Prahu to bude úsek dlouhý 6 km. Opravovat se budou v různém rozsahu nejen konstrukční vrstvy vozovky (např. v km 3-5,1 se bude měnit pouze obrusná vrstva), včetně větví MUK EXIT 9 Úžice.
Obnoveno bude rovněž vybavení komunikace, jako jsou svodidla při obou krajnicích, směrové sloupky, svislé a vodorovné dopravní značení. Budou upraveny přístupy k SOS hláskám, dojde k úpravě dlažeb podél PHS. V úseku km 5,1– 9,2 bude vybudováno po obou stranách dálnice nové oplocení, které zde doposud chybělo. V levém jízdním pásu proběhne výstavba 2 nových zálivů pro nouzové zastavení.
V rámci jednotlivých plánovaných etap dojde i na mosty. Ačkoliv jsou podle hodnocení ve velmi dobrém stavu (stupeň 2) nebo dobrém stavu (stupeň 3) proběhnou na nich v různém rozsahu opravy a sanační práce, aby se předešlo jejich další rychle devalvaci a tím k prodloužení jejich životnosti. Pracovat se bude například na příslušenství mostů, mostních závěrách, římsách atd. Oprava se neobejde bez dopravního omezení.
V závislosti na aktuálně realizovaných etapách stavby bude doprava vedena v režimu 1/1+2 nebo v režimu 2+1/1. Při opravě povrchu větví MUK Úžice, musí řidiči také počítat s vedením dopravy po značené objízdné trase. Vzhledem k intenzitě provozu a omezení rychlosti v úsecích s dopravním omezením se zde počítá s úsekovým měřením rychlosti. To by mělo přispět ke zklidnění dopravy, zvýšit její plynulost a bezpečnost a rovněž bezpečnost pracovníků stavby.
Vložil(a): Aleš Levý
Administrace:
Nejnovější aktuality:
- Výběrové řízení na referenta odboru výstavby a územního plánování MěÚ Kralupy nad Vltavou [31. července, 08:26]
- Výběrové řízení na referenta odboru výstavby a územního plánování MěÚ Kralupy nad Vltavou - územně plánovací činnost [31. července, 08:05]
- Útulek fest - 01.09. 2024 [30. července, 13:02]
- Řecké odpoledne v zahradě (30.08. 2024) [25. července, 12:00]
- Disko v zahradě (23.08. 2024) [24. července, 10:16]
- Uzavření městského muzea od 24.07. do 07.08. 2024 [23. července, 11:55]
- MŠ Dr. E. Beneše přijme učitelku na plný úvazek [22. července, 10:43]
- Natvrdel festival ve Velvarech (31.08. 2024) [22. července, 09:58]
- Loučení s prázdninami (31.08. 2024) [22. července, 08:42]
- Nabídka pronájmu turistického centra pod Masarykovým mostem [18. července, 10:51]
- Město Kralupy nad Vltavou přihlásilo do soutěže Stavba roku dva projekty [17. července, 11:39]
- Vyjádření společnosti Orlen Unipetrol: audiovizuální a pachové efekty z června 2024 [15. července, 11:27]
- Přerušení dodávek tepelné energie na Cukrovaru (22.07. – 26.07. 2024) [15. července, 08:34]
- Ludmila, kněžna a světice (18.07. 2024) [15. července, 08:20]
- Zvýšené využití polního hořáku v Areálu chemických výrob Kralupy nad Vltavou [8. července, 22:09]